İçerde Neler Oluyor?

Geçtiğimiz günlerde “İçerde” dizisine de konu olan bu sorun şifre kırma ve silinen bilgilerin hakkına geri getire bilme şansının ne kadar mümkün olduğu sorusu zaten yıllardır konuşuluyor. Bu konu adına bir çok program makale yazılmış olsa da teknik olarak üstlendiği görevi yani kod kırmayı ve geri getirebilmeyi kolay kolay hepsi üstlenemedi. Bu programların hat safa da olaması size bir karmaşıklık ile içinden çıkılamayacak iş olarak yansır ve en kötü yanı ise bu programların çalışması uzun saatler alır ve bir sonuca da varamaz. Bu makalemizde şifrelenmiş bir sistemin şifresini kırmanın şansını ve silinmiş bilgileri geri getirmenin imkanının olup olmadığını inceleyeceğiz.

Diziye dönelim geçtiğimiz bölümlerde Mert komiser hayali Patron karakterinin sözde hosting sunucuları içerisinde barındırdığı ve baskın ile Kebapçı Celalin ele geçirdiği harddisk’deki video görüntülerinin önce şifresini kırıp sonrada görüntülerini silmeyi planlıyordu. Bir tarafta kariyeri, diğer taraftan video görüntüleri ile sıkışan Mert’in zaten nasıl kurtulduğunu izlediniz.

Konumuza dönelim önce Brute-force yönteminden bahsetmek istiyorum dizide de polis tarafında şifre kırmak için kullanılan yöntem olan Brute-force Saldırısı olası her harf, rakam ve karakterleri doğru şifre bulunana kadar dener. Bu kod kırma yöntemini kullanırken bilgisayarınızın hızı ve şifrenin karmaşıklığı bekleme sürenizi etkiler. Sırasıyla tek tek tüm algoritmaları denemek elinde sonunda size bir çıkış kapısı sunacak ve istediğiniz anahtar kelimenin bulunmasını ardından kodun kırılmasını sağlar.

Bir diğer konumuza gelelim dizide boş çıkan harddisk’den dolayı Mert komiserden şüphelenen müdür dosyanın silindiğinden endişe ederek silinen görüntülerin geri getirilmesi teleşına düştü. Bunu sizin başınıza geldiğini düşünürsek Web hosting sunucuları üzerinde dosyanızın yedeğini almadığınız ama sizin için çok önemli olan bir dosyayı bir gün baktığınızda yerinde bulamıyorsanız ve bu dosyanın silindiğinden kesinlikle eminseniz yapacak bir şey yok demeyin. Bu gibi bilgilere ulaşmak sadece filmlerde olmuyor bu dosyaları geri getirmek istiyorsanız hala şansınız var bu mümkün olabilir.

Böyle bir durumlarda korkmayın, dosya silindiğinde aslında tamamen silinmiyor! Sadece hard disk’inize uygulayacağınız ufak bir işlemle giden verileri tekrar getiriyor. Bunun için veri kurtarma programları diskin temel emirleri üzerinde oynamalar yapıp eski dosyaları geri getiriyor. Bazı durumlarda ihtimaliniz düşük olsa bile genel olarak bu işlem işe yarıyor.

About the author /


Post your comments

Your email address will not be published. Required fields are marked *